jueves, 6 de diciembre de 2012

Anem a la cuina i a la biblioteca


alumnat 2n, 21 novembre i 5 de desembre de 2012

BEN ORGANITZATS!


Els xiquets i xiquetes de segon estem estudiant a l'àrea de medi la necessitat d'organització en diferents àmbits: a casa, l'escola i la localitat.

Per tal de saber com  s'havia planificat el funcionament de la biblioteca i la cuina de l'escola han entrevistat a Rut Guardiola, encarregada de la biblioteca i  Llúcia Curto , la nostra cuinera.

Amb les respostes que  els han donat, han elaborat un petit text entre tots.       

Com treballes Llúcia?

Llúcia ens ha dit que del menjar se'n ocupa ella sola i de la cuina l'ajuden.
Entre totes les monitores trien el menú.
El menjar el porten amb camions.
Cada dia se gasta uns 80 euros pel menjar.
Al rebost, al congelador i a la nevera guarda el  menjar.
Ella s'organitza arribant la primera i comença a fer el dinar. Després l'ajuden les altres monitores.
Ens va dir que primer Llúcia renta els plats i després Lupe l'ajuda.
El terra el frega Lupe.
Alguns xiquets l'ajuden a portar els plats a la cuina.
Més o menys li costa 2 hores fer el  dinar.
Avui fa fideus de primer plat, de segon salsitxa amb tomata i de postres iogurt.
Quedar-se a dinar val 5 euros i mig.
Va amb comte de no cremar-se, però alguna vegada se crema.
Un dinar saludable seria menjar cigrons, macarrons,...
Llúcia ve a  les  deu  del  mati  i  marxa  a  les  tres   de la  tarde.

2n A







Coneixem a Rut!

M'agraden els nens i nenes de sempre.
També m'agrada moltíssim ajudar als xiquets i xiquetes.
El que m'agrada més de l'escola és llegir; i el primer conte que vaig llegir fou el ·pulgarcito”.
Perquè el silenci, ens ajuda a concentrar molt.
En general, els nens tracten bé els llibres. I tinc bastant feina a la biblioteca.
L'IE em va oferir ser la bibliotecària i vaig acceptar.
De petita jugava amb els meus germans amb una pissarra, a casa. Quan tots arribàvem d'escola, jugàvem tots a mestres. La nostra germana gran era la mestra.
Sí, pertany a la protectora d'animals de Tortosa, perquè em preocupen molt els animals, com estant i què necessiten... Perquè tenen sentiment.
No m'agrada gens la caça, ni la pesca, perquè maten els animals.
M'encantaria construir un zoològic a Jesús, clar que sí.
Fora de l'institut escola, no parlo anglès.
Prefereixo viure prop de la mar.

2n B
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario